Voorbeeld aanvraagformulier
Het indienen van een aanvraag verloopt via een digitaal formulier op de website van de gemeente. Dat formulier vindt u hier.
U kunt alleen een aanvraag indienen als u beschikt over Digid. Voor rechtspersonen (stichtingen bijvoorbeeld) wordt gebruik gemaakt van eHerkenning.
Hieronder volgen screenshots van de verschillende beeldschermen zodat u weet welke informatie u allemaal moet invullen.
Links van het formulierscherm staan de verschillende fases van de aanmelding afgebeeld. U kunt hieraan zien hoever u bent in de aanmeldingsprocedure.
De eerste vraag is of u de aanvraag als bewoner of als rechtspersoon doet.
Kiest u Rechtspersoon, dan komt het volgende scherm:
Bent u een bewoner, dan verschijnt de Digid pagina:
Klik op 'Volgende stap' om via Digid aan te melden:
Hierna begint het eigenlijke formulier:
Hier staat de informatie die de gemeente over u heeft. U moet hier nog aan toevoegen op welke bankrekening u de aangevraagde subsidie gestort wilt hebben.
Het daarnavolgende formulier kent een aantal stappen.
Eerst kiest u de wijk waar de subsidie betrekking op heeft. Let op dat aanvragen voor Orthenpoort onder Muntel/Vliert vallen. Het gemeentesysteem 'kent' Orthenpoort niet. Daarna volgen meerdere vragen:
Nadat u de basisinformatie over uw aanvraag hebt ingevuld volgt nog een formulier waar u de motivatie en het benodigde bedrag kunt opgeven:
Dit is ook de plaats waar u bijlagen kunt meesturen, zoals gespecificeerde begrotingen. Hoe gedetailleerder de informatie die u hier meestuurt, hoe soepeler het beoordelingsproces verloopt.
De laatste stap is een controle stap waarna u de aanvraag indient.
Na de aanvraag beoordeelt de gemeente of de aanvraag aan de basiscriteria voldoet en stuurt hem dan door naar de Kerngroep die hem dan verder verwerkt.