Veelgestelde vragen


Inschrijven & inloggen


Hoe doe ik mee op de Buurtkiep? Inschrijven?

Leuk dat je mee wil doen op de Buurtkiep. Door je in te schrijven maak je een persoonlijk profiel aan. Daarna plaats je zelf berichten en koppel je organisaties en groepen aan jouw profiel. Bovendien ontvang je via de Buurtmail een update over alles wat er bij jou in de buurt gebeurt.


Kost het geld?

Meedoen op de Buurtkiep is helemaal gratis voor bewoners en organisaties.


Wat heb ik voor het inschrijven nodig?

Voor het inschrijven heb je een e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord nodig. Tijdens het inschrijven vragen we je om je voornaam en achternaam. Zo houden we het op de Buurtkiep persoonlijk, dat vinden we prettig. Je postcode en huisnummer hebben we nodig om je goed te kunnen informeren over wat er bij jou in de buurt gebeurt.


Hoe log ik in?

Om te kunnen inloggen moet je je eerst inschrijven. Heb je je al geregistreerd, dan log je in met het e-mailadres en het wachtwoord dat je tijdens het inschrijven hebt opgegeven.


Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe verder?

Klik op "Wachtwoord vergeten?" in de bovenste oranje balk. Vul het mailadres in dat je bij het inschrijven hebt opgegeven. Wij zenden je per mail een nieuw wachtwoord. Let op: dit is een automatisch aangemaakt wachtwoord dat je zelf via je instellingen weer kunt wijzigen.


Geen nieuw wachtwoord ontvangen?

De automatische mail is waarschijnlijk door jouw e-mail programma in een aparte map geplaatst. Vaak is dat de map 'spam' of 'reclame'.


Welk e-mail adres heb ik gebruikt om in te loggen?

In veel gevallen weet je internetbrowser welk e-mailadres je hebt gebruikt. Mocht je het niet meer kunnen terugvinden, neem dan even via de mail contact met ons op. Binnen een paar werkdagen ontvang je bericht.


Profielinstellingen

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Log in op de site met je e-mailadres en wachtwoord. Klik dan op 'Instellingen', het tandwiel rechts bovenaan de pagina en kies voor 'Wachtwoord'. Vervolgens vul je hier je nieuwe wachtwoord in. Vergeet niet om op te slaan.


Kan ik mijn profiel ook weer verwijderen?

Ja, dat gaat heel makkelijk. Ga als je bent ingelogd naar 'Instellingen' via het tandwiel. Kies de optie 'Profiel', onderaan zie je de knop 'Verwijder account'. Als je hier op klikt, wordt je account (profiel) gewist. Let op! Je kunt dan geen informatie meer op de Buurtkiep plaatsen. Ook ontvang je dan geen Buurtmail meer.


Kan ik berichten anoniem plaatsen?

Nee. Met de Buurtkiep willen we contact tussen buurtbewoners en organisaties uit de wijk op een laagdrempelige manier stimuleren. Wij denken dat dit het beste gaat wanneer je elkaar kunt aanspreken bij je naam. Vandaar dat we aan iedereen naam en e-mailadres vragen. Je naam wordt standaard zichtbaar op de site, je mailadres niet.


Hoe pas ik mijn instellingen aan?

Na het inloggen staat rechtsboven in het scherm een tandwiel. Daarmee kun je je instellingen veranderen. Als je daarna klikt op profiel, dan kun je bijvoorbeeld je nieuwe e-mailadres of woonadres opgeven. Hier pas je ook de inhoud en frequentie van de 'Buurtmail' aan. Ook koppel je hier groepen en organisaties aan je profiel.


Wat is de 
'Buurtmail'? Hoe werkt dat?

Om het gebruikers van de Buurtkiep makkelijk te maken ontvang je standaard een Buurtmail met daarin alle laatste ontwikkelingen uit jouw buurt. Dat kan dus alleen als je een profiel hebt gemaakt. De inhoud van deze Buurtmail en frequentie bepaal je zelf via de instellingen, het tandwiel rechtsboven. Natuurlijk kun je je hier ook afmelden voor de Buurtmail.


Ik heb een nieuw mailadres. Hoe geef ik dat door?

Na het inloggen staat rechtsboven in het scherm een tandwiel. Daarmee kun je je instellingen veranderen. Onder de optie 'Profiel' pas je zelf je mailadres aan.


Hoe verwijder ik mijn berichten?

Als je bent ingelogd kun je alle soorten berichten die je hebt gemaakt aanpassen of verwijderen. Dit doe je via de knop 'Berichten' in de bovenste oranje balk. Alle berichten, activiteiten, advertenties, buurtverhalen, en buurtfoto's die je hebt geplaatst kun je hier aanpassen of verwijderen.


Hoe voeg ik een organisatie of groep toe?

Registreer jezelf eerst als persoon. Alleen geregistreerde personen kunnen een organisatie of groep toevoegen. Nadat je je als persoon hebt geregistreerd, kun je nieuwe of bestaande groepen en organisaties koppelen aan jouw persoonlijke profiel. Als je bent ingelogd doe je dat via 'Instellingen' en de optie 'Groep' of 'Organisatie' en gebruik vervolgens de knop "Voeg een organisatie of groep toe". Binnen de Buurtkiep maak je zo een groeps- of organisatieprofiel, waardoor gebruikers je vinden en zien wat wordt aangeboden.

Wat gebeurd er met een contactverzoek? 

Als je klikt op “stuur contactverzoek” dan ziet de reactie via email er zo uit: 

contactverzoek